STIHL och Hornbach i nytt strategiskt partnerskap

Samarbetet syftar till att förbättra STIHL:s marknadsräckvidd och driva tillväxt genom Hornbachs omfattande nätverk och expertis
STIHL och Hornbach i nytt strategiskt partnerskap

STIHL ingår ett nytt strategiskt partnerskap med Hornbach, vilket enligt STIHL markerar ett viktigt steg för närvaron på den svenska marknaden.
– Vi tror att vi tillsammans med Hornbach kan ge våra kunder en exceptionell upplevelse, säger Carl-Magnus Fahl, försäljningschef för Sverige och Danmark på STIHL.

Som ett familjeägt företag som är engagerat i naturen fortsätter STIHL att investera i hållbara och innovativa trädgårdsmaskiner och att öka tillgängligheten för dessa.

Samarbetet med Hornbach inleds initialt i varuhuset på Hisingen vid Backaplan, Göteborg, med fokus på batteriprodukter i AS-serien (10,8 volt) och i AK-serien (36 volt) med relevanta tillbehör samt ett begränsat utbud av leksaker.

Det nya partnerskapet med Hornbach understryker STIHL:s engagemang för hållbarhet och innovation, i linje med kundernas föränderliga preferenser och att möta den växande efterfrågan på hållbara lösningar.

STOLTA OCH FÖRVÄNTANSFULLA

Partnerskapet ger många fördelar för både STIHL- och Hornbach-kunder. Genom att kombinera STIHL:s högkvalitativa produkter med Hornbachs exceptionella kundservice är målet att ge en förbättrad shoppingupplevelse och större tillgång till innovativa trädgårdsmaskiner.

– Vi på Hornbach är stolta och förväntansfulla över att kunna skapa ett mervärde för våra kunder genom att utöka vår maskinportfölj med ett fackhandelsvarumärke som STIHL, säger Nancy Muratovic, produktchef på Hornbach i ett pressmeddelande.

– STIHL är ett välkänt varumärke i Sverige som står för kvalité och proffsighet, detta tillsammans med Hornbachs professionella rådgivning gör att våra kunder kan känna sig trygga att köpa sin trädgårdsmaskin hos oss.


I utbudet finns maskiner inom batterisystemen AS och AK med relevanta tillbehör samt ett begränsat utbud av leksaker.

Samarbetet är ett ytterligare steg för STIHL för att positionera sig som ledande inom batteridrivna trädgårdsmaskiner.

– Vi är glada över detta partnerskap med Hornbach, som gör det möjligt för oss att ta våra innovativa batteridrivna maskiner till en bredare publik i Sverige, säger Carl-Magnus Fahl, försäljningschef för Sverige och Danmark på STIHL.

– Samarbetet är ett viktigt steg för att bidra till det globala målet att öka andelen försäljning av batteridrivna produkter till minst 35 procent till 2027, med ett mål om 80 procent till 2035. Vi tror att vi tillsammans med Hornbach kan ge våra kunder en exceptionell upplevelse.

Partnerskapet lanserades officiellt i mars och produkterna finns redan tillgängliga i butiken.

SKRIVEN AV
DMG
DMG - Den Moderna Grönytan, en tidning för alla grönyteproffs!

MER BRANSCHNYTT

VISA FLER